Wednesday, September 20, 2006

aargghhh, kaedahnya.

last week aku gi beli barang kat satu kedai nie..nama kedainya LONGWAN...kedai ni terkenal dgn jual barang pada harga murah....so, ada la barang aku nak beli utk letak kat tempat keje aku tuh.....

so, dekat 30minit gak aku membelek barang2 yg aku nak beli...ader la beberapa barang yg aku berkenan....dan antaranya satu barang nie...(takyah la tahu apa bendanya)..hehehehe...

mula2 aku mcm tak percaya gak harga barang ni murah camtu skali...coz siap ader free gift tuh...tp dah namanya kedai harga murah, so aku ignore jer lah...terus sambar benda tu masuk bakul.....

dah puas memenuhkan barang dlm bakul tuh, aku gi la ke kaunter bayaran....letak la bakul tuh kat kaunter...

so, mula la tugas cashier tu men total kan harga barang yg aku beli...tiba kat barang aku td tuh, dia berbisik kat kawan dia...aku dpt agak yg dia tanya ttg harga....tp aku buat slumber jer...tp dlm hati dok kata mesti ada sesuatu nie....

dah habis dia kira semua barang aku tu kecuali barang yg satu lg, dia ckp kat aku:


"barang ni bukan harga yang betul"

pastu aku kata kat dia...

"tak faham la..."


dia jawab:

"harga ni utk satu barang dlm ni jer..bukan semua nie sekali..pekerja stor salah letak harga"

geram tul aku time tuh...terus aku kata kat dia:

"nanti tolong bagitahu kat pekerja stor tu, simpan balik semua barang2 kat rak tuh..nanti susah semua org nak beli..."

puas hati aku!

tp kawan dia lak menjawab:

"time tu pekerja kami tgh stress"

lagi la aku hangin satu badan...wah wah wah, salah org la kalau jawab mcm tuh....aku balas lik kat kawan dia tuh:

"kalau pekerja u yg stress, takkan customer yg nak kena semua nie???"

padan muka dia.....kuang kuang kuang...terus muncung dua2 mulut cashier tuh...kalau ikut mulut aku yg berinsurans nie, nak laser jer lg...tp kecian lak kat dorang...coz aku pun penah keje cashier gak dulu...so, kena maki hamun dek customer nie dah lali dah walaupun bukan kita yg salah...

akhirnya aku ambik keputusan taknak panjangkan cerita..aku bayar jer barang yg lain...lgpun customer tgh ramai...yang pasti, dlm hati dorang tuh mesti menyumpah seranah aku...lantaklah, bukan salah aku pun...

hahahahahaha....

moral of the story:
tentukan hak anda sebagai pelanggan!

3 Comments:

  1. Izuan Kunang-Kunang said...
    Hmmm...gud job..served them right!! he he...I pernah kena sound dgr sorg salesgirl amoi sbb sepah-sepahkan baju...yer la...kita kan customer, so mesti la cari yg terbaik untuk ourself kan?? memang salah lorong la sound I....mrasa la I maki hamun carut bagai kat dia =)
    Irwan Marcello said...
    matilaaa moral of the story patut nyer... **sila carut dlm hati sajor** hehehehehe... :P

    padan muka cashier tuh... pandai sgt menjawab... berani mati nie nak lawan Diva... dia ingat dia canteq?! :P
    shah69 said...
    thanks samuel..

    eh raku, i bkn diva...i ratu jer...ahaks

Post a Comment